سیستم CVT با سیستمهای انتقال قبلی که تعداد دنده‌های ثابت را در اختیار راننده قرار می‌داد، تفاوت داشته به طوریکه در هر زمان به محور خروجی اجازه می‌دهد سرعت مناسب و نسبت دنده مناسب را بدون وجود محدودیت و باتوجه به شرایط موجود، انتخاب و حفظ نماید. سیستم CVT با استفاده از دو محور(پولی) که یکی به موتور و دیگری به چرخ‌ها متصل می‌شود(مانند دوچرخه‌های دنده‌ای که با زنجیر نسبت دنده‌ها تغییر می کند) به شکلی ملایم انتقال نسبت دنده میان دنده‌های سبک و سنگین را انجام می‌دهد.در خودرو‌های دارای سیستم CVT نیز همانند گیربکس های ‌اتوماتیک عادی؛ دو پدال (گاز و ترمز) و شکل اهرم کنترل دنده‌‍ P-R-N-D-L وجود دارد ضمن اینکه با استفاده از پدال های تعویض دنده در پشت فرمان، امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز وجود دارد. با وجود این بر خلاف سیستم‌های اتوماتیک قدیمی، شما تغییر در دنده‌ها و سیستم انتقال را احساس نمی‌کنید و صدای خاصی هم نخواهید شنید(تغییر وضعیت دنده به صورت نرم). این سیستم دور موتور را برای حالت شتاب گیری و یا مصرف سوخت متعادل به خوبی مدیریت می‌کند.با کمک این سیستم، در لحظه به ماکزیمم قدرت و بهینگی مصرف سوخت به شکل همزمان دسترسی پیدا کنید. این سیستم در مصرف سوخت کمتر و شتاب بیشتر تاثیر چشم گیری ایجاد می کند.



آقای مهندس MR engineer سیستم ,دنده ,cvt ,وجود ,گیربکس ,تغییر ,سیستم cvt ,مصرف سوخت ,استفاده از ,دنده به ,با استفادهمنبع

پلوس چرخ خودرو چیست؟ عوامل خرابی آن کدام اند؟

چوب فلزی

معرفی رشته مهندسی مکانیک

گیربکس اتوماتیک چیست؟ چگونه کار میکند؟

بهترین انتخاب برای فیلتر هوا خودرو

قبل از نصب کاور بدنه خودرو حتما بخوانید!

ابداع پوست الکترونیکی جدید یک حس لامسه بی نظیر به ربات ها و اندام های مصنوعی می دهد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

https://azinfazaaravista.ir/ nelsonef9 Love خرید آنلاین پارکت با کیفیت پارکت رولکس توریسم و گردشگری در اورامان بهترین خدمات برش لیزر مس خرید پوستر سه بعدی برای آرایشگاه زنانه purpleballloons بازی و برنامه