دیباچه:
بخش عمده‌ای از سیستم‌های زمینی که سلامت و ایمنی یک پرواز را تضمین می‌کنند، تجهیزات الکترونیکی هستند. افرادی که با این تجهیزات کار کرده و آنها را تعمیر می‌کنند باید علاوه بر آشنایی با الکترونیک عمومی، با الکترونیک تخصصی هواپیما نیز آشنا باشند؛ یعنی در سازمان هواپیمایی کشوری نیاز به تلفیقی از یک دوره الکترونیک عمومی با الکترونیک تخصصی است. در ضمن، این دوره آن‌قدر کوتاه نیست که بتوان به عنوان یک دوره کوتاه مدت، به فارغ‌التحصیلان کاردانی یا کارشناسی برق آموزش داد. از این رو، دوره تخصصی الکترونیک هواپیمایی در مقطع کاردانی و کارشناسی در وزارت علوم ارائه شده است و فارغ‌التحصیلان این رشته، با توجه به توان و تخصص خود، در سازمان هواپیمایی کشوری به کار گمارده می‌شوند.دروس رشته الکترونیک هواپیمایی، به ویژه در مقطع کارشناسی، شباهت بسیاری به دروس رشته مهندسی برق گرایش مخابرات دارد؛ یعنی حدود 90% دروس این دو رشته مشابه است و 10 یا حداکثر 15 درصد از دروس نیز دروس تخصصی الکترونیک هواپیما مثل دوره‌های تخصصی ILS، VOR یا دوره‌های مقررات ناوبری است. به همین دلیل، فارغ‌التحصیل این رشته به غیر از صنعت هواپیمایی می‌تواند در صنعت مخابرات نیز مشغول به فعالیت شود.


آقای مهندس MR engineer الکترونیک ,تخصصی ,دروس ,رشته ,هواپیمایی ,دوره ,با الکترونیک ,در مقطع ,الکترونیک تخصصی ,تخصصی الکترونیک ,دروس رشته ,سازمان هواپیمایی کشوریمنبع

پلوس چرخ خودرو چیست؟ عوامل خرابی آن کدام اند؟

چوب فلزی

معرفی رشته مهندسی مکانیک

گیربکس اتوماتیک چیست؟ چگونه کار میکند؟

بهترین انتخاب برای فیلتر هوا خودرو

قبل از نصب کاور بدنه خودرو حتما بخوانید!

ابداع پوست الکترونیکی جدید یک حس لامسه بی نظیر به ربات ها و اندام های مصنوعی می دهد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیفان قیمت خرید لوازم یدکی دامپتراک HD465 واژه گستر مستر موزیک بهترین سایت چل چله معرفی کالا فروشگاهی رزبلاگ لینک - تبادل لینک رایگان عایق بندی موتورخانه تخفیف